W tym dziale załatwisz sprawy związane z pomocą opiekunki lub opiekuna.
Jeśli z powodu wieku lub innych przyczyn (np. choroby) wymagasz stałej pomocy innych osób możesz skorzystać z usług opiekuńczych. Pomoc opiekunki przysługuje Ci wtedy, gdy nie masz wsparcia innych osób lub gdy Twoja rodzina - rodzice, żona, mąż, dzieci - nie mogą Ci pomóc.
Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, pielęgnację zaleconą przez lekarza oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Aby skorzystać ze wsparcia opiekunki lub opiekuna skontaktuj się z naszym Działem Usług Opiekuńczych.
Pracownik socjalny ustali z Tobą ich zakres, czas i miejsce świadczenia. Aby przyznać usługi musimy przeprowadzić z Tobą wywiad (na termin wywiadu umówi się z Tobą pracownik socjalny) oraz zapoznać się z dokumentami dotyczącymi Twojego stanu zdrowia.
Więcej informacji o usługach opiekuńczych znajdziesz pod tym linkiem.
Kontakt
Dział Usług Opiekuńczych
ul. Hubska 30-32
tel./fax: 71 76 57 913
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Magdalena Tomicka-Paluszczak
Zastępcy: Agnieszka Pszczółkowska i Magdalena Krawczyk
Szczegółowy opis zadań Działu Usług Opiekuńczych
- realizacja polityki dotyczącej świadczenia na terenie Gminy usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- weryfikacja faktycznej realizacji usług;
- nadzór nad stanem wpływów należności z tytułu odpłatności za zrealizowane usługi opiekuńcze i podejmowanie czynności windykacyjnych zmierzających do uzyskania zaległej odpłatności;
- analiza możliwości uzyskiwania dofinansowania ze środków zewnętrznych na realizację zadań lub projektów związanych z zakresem zadań Działu;
- współpraca z pracownikami organizacji pozarządowych w zakresie realizacji usług opiekuńczych;
- rejestrowanie i ewidencjonowanie osób korzystających z pomocy społecznej;
- informowanie klientów, osób zainteresowanych i przedstawicieli środowiska lokalnego o dostępnych formach pomocy i zasadach ich przyznawania;
- prowadzenie wymaganej dokumentacji.